Anselien School

Wat andere zeggen:

“We hadden nog nooit eerder met een interieurontwerper gewerkt. Ik had snel het gevoel dat je een goed beeld had van wat de bedoeling was en welke werkzaamheden er in de ruimtes zouden plaatsvinden. Het concept wat je voor ogen had sprak me aan en je open houding gaf vertrouwen. Ik heb onze samenwerking als erg plezierig ervaren en voel een gezamenlijke trots voor het mooie eindresultaat”. ~ Netty Vink, Clustermanager dagbesteding bij Zideris

“Ik heb Anselien leren kennen als een zeer gemotiveerde en bevlogen persoon bij het inrichten van dagbesteding De Hucht in Wageningen” ~ Bob van Helten, Senior Projectleider bij Stichting De Opbouw

Het verhaal achter Studio School

Vanuit de diepe overtuiging dat de fysieke omgeving van invloed is op onze beleving en daarmee op ons gedrag én gemoed, ben ik Studio School gestart. Mijn eigen interieurontwerpbureau. Het gaat mij om meer dan alleen een mooie plaatje. Ik wil ruimtes scheppen die verrassen, inspireren, vitaliseren of tot rust brengen. Ruimtes die goed voelen; ruimtes die beter werken.

Gevoel van ruimte

Geboren op het platteland, streek ik voor mijn studie Orthopedagogiek neer in Amsterdam. Een totaal andere omgeving dan het weidse, groene land waarin ik opgegroeid ben en waar de fysieke ruimte eindeloos leek. Amsterdam inspireerde me met haar diversiteit aan mensen, ideeën en bovenal door de mentale ruimte die mij verrijkte. Gaandeweg ontdekte ik dat die twee werelden niet perse van elkaar gescheiden hoeven te zijn.

Wat zegt de wetenschap?

In mijn banen als leidinggevende en communicatieadviseur in zorginstellingen, ondervond ik dat hoofdzakelijke de mentale en fysieke behoeften van mensen worden belicht. Als interieurontwerper zocht ik naar antwoorden in hoeverre de feitelijke, fysieke omgeving van invloed is op ons mensen. Ik kwam terecht in de schatkamers van omgevingspsychologen, neurowetenschappers, sensorischgeoriënteerde deskundigen, bewegingswetenschapper en bij kennisorganisaties die gestoeld zijn op biofilie, te vertalen als onze aangeboren liefde voor de natuur.

Meer en beter resultaat

Veel wetenschappelijk onderzoek is van recente datum. Wat zich aftekent is dat er wel degelijk elementen in interieuren van bedrijven, zorginstellingen en scholen te onderscheiden zijn die aantoonbaar invloed op ons uitoefenen. Niet alleen op ons gevoel van welbevinden, maar zeker ook op onze mentale vermogens,  ons sociaal gedrag, ons denken, onze prestaties en op ons gemoed.

Deze elementen vormen de basis van mijn interieurontwerpen. Samengebracht onder de noemer:

‘Healthy Spaces, happy faces’